Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasındaki dış ticaret hacmini artırmayı hedefleyen genel nitelikli bir ticaret heyeti programı düzenlemeye hazırlanıyor. Program kapsamında BAE’li iş insanlarıyla yapılacak görüşmeler ve işbirlikleri ile yeni iş ve yatırım fırsatlarının değerlendirilmesi planlanıyor.
TİM’in düzenleyeceği ticaret heyeti programı, özellikle Kovid-19 salgını sonrası Türkiye ve BAE arasındaki ikili ilişkilerin her alanda güçlendirilmesini amaçlıyor. Sıklaşan üst düzey resmi ziyaretler ve ticaret heyetlerinin temasları, ilişkilerin ilerlemesinde önemli bir rol oynuyor.
Geçen yıl imzalanan Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması ile Türkiye ve BAE arasındaki ilişkilerde yeni bir dönem başladı. Bu anlaşma sayesinde yüksek katma değerli hizmet sektörleri ve yatırım süreçlerinin kolaylaştırılması gibi alanlarda ticaretin ve yatırımın orisbet slot oyunları teşvik edilmesi amaçlanıyor.
Geçen yıl Türkiye’nin BAE’ye ihracatı %63,2 artış göstererek 8,6 milyar dolara ulaştı. Bu dönemde BAE’den yapılan dış alım ise 11,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. İki ülke arasındaki dış ticaret hacmi ise %106,7 artarak 20,1 milyar dolara yükseldi.
Türkiye ile BAE arasındaki ticaret hacminin 40 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor. Altın, Türkiye’nin BAE’ye en çok ihraç ettiği ürünler arasında ilk sırada yer alırken, ithalatta da yine altın en fazla tercih edilen ürün oldu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]