Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ile Irak arasında hayata geçirilecek Kalkınma Yolu Projesi’nin çalışmalarının hızla devam ettiğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, proje kapsamında imzalanan İş Birliği Mutabakat Zaptı’nın ardından önemli bir aşamaya geçildiğini belirtti.
Bakan Uraloğlu, 29 Ağustos’ta İstanbul Dolmabahçe Sarayı’nda gerçekleştirilecek olan Dörtlü Bakanlar Zirvesi’nde Kalkınma Yolu Projesi’nin detaylarını görüşeceklerini ve önemli kararlar alacaklarını duyurdu. Projenin Türkiye’nin ekonomik büyümesine ve bölgesel kalkınmaya büyük katkı sağlayacağını vurguladı.
Kalkınma Yolu Projesi ile Türkiye’nin doğu-batı-kuzey-güney yönünde güçlü bir ulaştırma ağına kavuşacağını belirten Bakan Uraloğlu, projenin dünyadaki lojistik sistemine entegrasyon sağlayarak uluslararası ticareti destekleyeceğini ifade etti.
Uraloğlu, Türkiye’deki Kalkınma Yolu projesinin önemli kesimlerinden biri olan Çerkezköy-Kapıkule arasındaki yolun 2025 yılı sonunda tamamlanmasının hedeflendiğini açıkladı. Ayrıca, demiryolu ayağında da hızlı bir şekilde ilerlediklerini belirterek, Halkalı-Kapıkule arasında yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek yeni hızlı tren hattının inşa edildiğini söyledi.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarına göre, Türkiye-Irak Kalkınma Yolu Projesi, ülkenin uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirecek ve ekonomik anlamda büyük faydalar sağlayacak önemli bir altyapı projesi olarak ilerlemeye devam ediyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]